Betalingsproblemen meer regel dan uitzondering

In 2015 werden negen op de tien Nederlandse bedrijven geconfronteerd met betalingsachterstanden van hun klanten. Een te late betaling van facturen is echter wel gedaald met 7,5 procent. Helaas beperkt zich deze betalingsachterstand niet alleen tot Nederland. Zowel bij binnen- als buitenlands klanten gebeurt dit; even vaak.

Door betalingsachterstand in de problemen

Gevolgen van deze betalingsachterstanden? Een vijfde van de bedrijven moest hierdoor zijn eigen betalingen aan leveranciers uitstellen. Daardoor werd een derde van de waarde van alle zakelijke facturen te laat voldaan. Gemiddeld stonden daardoor de facturen zo’n 42 dagen open en kwamen bedrijven met te laat betalende klanten zelf óók in de problemen.

Factuur oninbaar geworden

Ook hebben Nederlandse ondernemers vaak te maken met facturen die niet meer geïnd kunnen worden. Bijvoorbeeld door faillissementen en opheffingen. Vooral de bouwsector, de zakelijke dienstverlening en de sector inzake consumptiegoederen leveren vaak oninbare facturen op.

Incasso bij De Raadgevers

Zit je zelf met wanbetalers? Weet dan dat De Raadgevers een volledig verzorgde incassoservice biedt. Binnen een abonnement verrichten wij deze dienst op basis van no cure, no pay. Maar ben je geen abonnee? Een eerste dossier pakken we graag voor je op, zodat je kunt ervaren hoe prettig dit werkt.

Start typing and press Enter to search